2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2023-05-29

FINSAM kopplar samman kring ADHD

Vuxenpsykiatrin har kontaktat FINSAM i Malmö med en fråga kring den ökade förekomsten av personer med ADHD och utifr…

2023-05-24

Storstadssamverkan Malmö, Göteborg och Stockholm

Städerna och Arbetsförmedlingen i Malmö, Göteborg och Stockholm har under några år träffats för att utbyta erfarenh…

2023-05-24

Uppföljning FINSAM

Referensgruppen för Uppföljning FINSAM träffades idag.

2023-05-22

Vad ska jag göra med det jag är bra på?

Vad ska jag göra med det jag är bra på? Mitt namn är Hampus, jag jobbar som plåtslagare och jag har diagnosen asperg…

2023-05-17

Inspektionen för socialförsäkringen(ISF) presenterar effektutvärdering i Malmö

Inspektionen för socialförsäkringen(ISF) presenterar effektutvärdering på regional ledningsgrupp för Arbetsförmedlin…