2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2023-05-09

Kryddgårdenmodellen och Malmökraften möts och diskuterar överlappningar och gemensamma uppdrag

Idag träffade projektledaren för Kryddgårdenmdoellen coh projektledningen för Malmökraften varandra och diskuterade…

2023-05-09

Sweco utvärderar Malmökraften 2.0

Sweco har haft i uppdrag att utvärdera och följa Malmökraften 2.0 från april 2020 till december 2022.

2023-05-08

LÖK gemensamma insatser

Idag träffades LÖK gemensamma insatser. En översyn av överenskommelserna i staden pågår och detta diskuterades bland…

2023-05-02

FRAM tar fram ny broschyr

FRAM har tagit fram en förtydligad beskrivning av sin verksamhet.

2023-04-27

Breddad rekrytering och språkutveckling i arbetslivet

Imorgon kommer FINSAM i Malmö och projekt Utebliven Etablering bjuda in till en inspirationsdag om breddad rekryteri…