2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2023-08-29

FINSAM i Malmö inleder samtal med Arbetsmarknads- och socialförvaltningen kring AI.

FINSAM i Malmö kommer under hösten att inleda samtal med sina medlemmar kring AI och utmaningar samt möjligheter att…

2023-08-28

REKO samarbetet fortsätter

Styrgrupp och arbetsgrupp pratade idag igenom de uppdrag som det tog beslut om att genomföra gemensamt vid uppstarte…

2023-08-28

LÖK gemensamma insatser träffas

Styrgruppen för den lokala överenskommelsen kring gemensamma insatser träffades idag.

2023-08-24

Region Skåne bjuder in förbunden i i Skåne till samtal

Lisa Flinth, primärvårdsnämndens ordförande med särskilt fokus på FINSAM i Skåne och med erfarenhet av att ha varit…

2023-08-15

Utebliven etablering SFI startar igång sitt sista år med styrgrupp

Idag träffades styrgruppen för utebliven etablering SFI för att planera för det sista verksamhetsåret.