2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2022-03-01

Chefsnätverket FINSAM i Malmö

Idag träffades de högsta tjänstepersonerna i Malmö inom primärsjukvården och psykiatrin, Arbetsförmedlingen, Försäkr…

2022-02-28

Heldagskonferens kring unga

FINSAM i Malmö har bjudits in till vara med och arrangera en konferens kring unga i Malmö där bland annat personal f…

2022-02-17

Projektet Utebliven Etablering - fem månader efter start

Projektet Utebliven Etablering har nu varit igång i fem månader. Vi har under denna tid jobbat med att informera om…

2022-02-16

Protokoll klart från styrelsemöte

Styrelsen i FINSAM i Malmö hade möte den 11/2.. Protokollet är nu klart för detta möte.

2022-02-16

Styrgruppsmöte FRAM

Idag hade FRAM styrgruppsmöte med följande på agendan: