2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2022-03-11

REKO styrgruppen sammanträder

Styrgruppen för REKO träffas för första gången 2022 idag.

2022-03-11

Styrguppsmöte

Idag hade Avanti 2.0 styrgruppsmöte.

2022-03-08

Uppstartsmöte inför nästa steg Malmökraften

Finansieringen av Malmökraften upphör den 31/12 2022. Styrgruppen har gett en arbetsgrupp där FINSAM i Malmö deltar…

2022-03-03

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

Årets andra styrelsemöte i FINSAM i Malmö går av stapeln fredagen den 11 mars.

2022-03-02

FINSAM jobbar tillsammans med Malmö stad kring unga utrikesfödda kvinnor

FINSAM i Malmö kommer imorgon att fördjupa sitt arbete kring unga utrikesfödda kvinnor och deras etablering på arbet…