2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2022-04-07

Malmökraften samlar sig kring tankar på en fortsättning

Idag träffades en utökad styrgrupp under ledning av Joakim Tranquist som processledde samtal kring hur en eventuell…

2022-04-06

Den årliga FINSAM konferensen

Den 5-6/4 håller FINSAM sin årliga nationella konferens.

2022-04-06

Att leda kreativa och medskapande möten

Idag började den avslutande planeringen av de två tillfällen kring att leda kreativa och medskapande möten som plane…

2022-04-05

Konferens kring unga vuxna

Malmö stad och Arbetsförmedlingen kommer hålla en konferens för handläggare inom Malmö stad och Arbetsförmedlingen d…

2022-03-29

Årsredovisningen FINSAM i Malmö 2021

Årsredovisningen för FINSAM i Malmö 2021 är idag godkänd och underskriven av revisorerna. Läs den här!