2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2022-04-20

Att leda kreativa och medskapande möten

Idag arrangerade FINSAM i Malmö tillsammans med David Ershammar en workshop kring att leda kreativa och medskapande…

2022-04-20

Malmökraften planerar för Norgeresa

FINSAM i Malmö har blivit tillfrågade om att vara med och arrangera ett studiebesök till NAV i Norge tillsammans med…

2022-04-19

Förberedelser inför konferens kring unga arbetssökande i Malmö

Idag träffade vi Yasemin Arhan Modéer kring uppdraget att moderera den konferens kring unga arbetssökande i Malmö so…

2022-04-13

Extrainsatt styrelsemöte

FINSAM i Malmö har haft ett extrainsatt styrelsemöte med anledning av projektet Kultur på projekt.

2022-04-08

4 kommuner, 4 samordningsförbund och 1 försäkringskassa

Idag träffas kommunerna, försäkringskassan och samordningsförbunden i Malmö, Lund, Helsingborg och Kristianstad för…