2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2022-05-02

Make It work lämnar slutrapport

Make it work är ett projekt som finansierats av FINSAM sedan 2020 och haft fokus på att utveckla det befintliga samv…

2022-04-27

KONFERENS OM VÄXTPLATS BOTILDENBORG

Hur kommer långtidsarbetslösa närmare och i arbete? I samarbete med Malmö stad driver Stiftelsen Botildenborginsatse…

2022-04-26

Regionalt nätverk FINSAM Skåne

Idag träffades det regionala nätverket i FINSAM Skåne i Eslöv och diskuterade förutsättningarna kring finansiell sam…

2022-04-21

Styrgruppsmöte FRAM

På fredag håller FRAM styrgruppsmöte. Följande står på dagordningen.

2022-04-21

Uppföljning 4 kommuner, 4 FINSAM och 1 Försäkringskassa

De fyra samordningsförbunden i Lund, Helsingborg och Skåne nordost har under våren jobbat med sina kommuner och med…