2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2022-03-16

Styrgrupp Malmökraften

Idag diskuterade styrgruppen för Malmökraften förutsättningar inför ett fortsatt samarbete efter 2022 kring de erfar…

2022-03-16

Styrelseprotokoll underskrivet

Styrelseprotokollet från det senaste styrelsemötet i FINSAM i Malmö är nu underskrivet.

2022-03-15

Dialog kring återrapportering till regeringen av samordningsförbundens verksamhet

Försäkringskassan samlar varje år in information från bland annat SUS och återrapporterar hur det gått för den finan…

2022-03-14

Malmökraften möter norska NAV

Idag mötte projektledningen och FINSAM företrädare för norska NAV inför ett eventuellt utbyte i höst.

2022-03-14

Arbetsgrupp REKO

Överenskommelsen mellan Försäkringskassan och Vuxenpsykiatrin Malmö/Trelleborg om samarbete fortsätter och idag trä…