2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2024-03-20

AI inom daglig verksamhet

FINSAM i Malmö kommer tillsammans med Funktionsstödsförvaltningen inleda ett arbete med en förstudie för att undersö…

2024-03-19

Mötesformer på Försäkringskassan

FINSAM i Malmö har genomfört ett uppdrag på Försäkringskassan kring mötesformer.

2024-03-13

Malmökraften börjar jobba med implementeringsstrategi och förtydligad metodmanual kopplad till denna.

Malmökraften har som uppdrag under sin ESF finansiering att jobba med att sprida sig i Sverige och att implementera…

2024-03-11

LÖK gemensamma insatser

Idag träffades styrgruppen för LÖK gemensamma insatser för att jobba med de mål som tagits fram på den gemensamma ve…

2024-03-06

FINSAM i Malmö pratar med länsstyrelsen om samarbete

Imorgon kommer FINSAM i Malmö träffa företrädare för Länsstyrelsen och prata potentiella samarbeten.