2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2022-02-04

Försäkringskassan och Malmö stad träffas och diskuterar praktiska utmaningar

Utifrån samtal på Malmökraften bjöd FINSAM i Malmö in Försäkringskassan och Malmö stad för att diskutera praktiska u…

2022-02-03

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

Årets första styrelsemöte på FINSAM i Malmö sker den 11 februari och följande står på dagordningen.

2022-02-03

4 kommuner diskuterar samverkan med FINSAM som plattform

Idag fortsatta samtalen mellan samordningsförbunden och kommunerna i Helsingborg, Kristianstad, Lund och Malmö kring…

2022-02-03

FINSAM deltar i samtal kring lokala överenskommelserna i staden

Idag träffades företrädare från arbetsförmedlingen och Malmö stad som är med i de olika lokala överenskommer mellan…

2022-02-02

Styrgrupp Malmökraften

Idag hade Malmökraften styrgruppsmöte.