2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2022-01-21

Styrgrupp Utebliven etablering SFI

Idag har Utebliven etablering SFI styrgruppsmöte.

2022-01-20

Planering strategimöte LÖK gemensamma insatser

Imorgon deltar FINSAM i planeringen av strategimöte för gemensamma insatser för de lokala överenskommelser mellan Ar…

2022-01-14

Nästa steg i Malmökraften

Styrgruppen på Malmökraften gav en arbetsgrupp från Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Arbetsmarknadsavdelningen…

2022-01-11

Utbyte med Samordningsförbundet Skåne Nordost

Idag träffades Samordningsförbundet Skåne Nordost och FINSAM i Malmö för att presentera erfarenheter och tankar fram…

2022-01-07

FINSAM i Malmö delar med sig av sin erfarenhet av poddinspelningar

Vet Ni!, FINSAM i Malmös podd, går in på sin tredje säsong 2022 och uppmärksammas av World trade center som vill att…