2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2021-12-08

Malmökraften har årets sista styrgrupp idag

Malmökraften avslutar idag året med ett sista styrgruppsmöte.

2021-12-08

Fortsatta samtal kring utveckling av nytt uppföljningssystem av samordningsförbund

FINSAM i Malmö är med i en nationell referensgrupp kring framtagandet ett nytt uppföljningssystem av samordningsförb…

2021-12-06

Utvärdering kring Kryddgårdenmodellen

Idag träffade styrgruppen för Kryddgårdenmodellen forskare från Lunds universitet för att diskutera möjliga upplägg…

2021-12-03

SUS nätverket träffas för årets sista samtal kring uppföljning av samordningsförbundens verksamhet via SUS

FINSAM i Malmö är med i det nationella nätverk som diskuterar uppföljning av samordningsförbundens verksamhet och id…

2021-12-02

Årets sista styrgruppsmöte Avanti 2.0

Idag har Avanti 2.0 årets sista styrgruppsmöte