2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2018-03-07

FINSAM får uppdrag från DUA

Idag har FINSAM fått i uppdrag att jobba med att fånga in unga Malmöbors syn på arbetsmarknad- och utbildningsinsats…

2018-03-04

3 korta frågor till Elisabeth Fernell

Vi passade på att fråga Elisabeth i fredags efter föreläsningen kring hennes tankar kring samverkan

2018-03-02

Seminarium om neuropsykiatriska funktionsnedsättningar

Ett hundratal anställda bland Finsams medlemmar tar idag del av kunskap kring neuropsykiatriska funktionshinder

2018-03-02

Presentation av CaMp

CaMp har tagit fram en presentation av insatsen och ett nuläge.

2018-03-02

Slutrapport Aktivitetscenter 2015-2017

Även Aktivitetscenter har sammanställt sin verksamhet de tre senaste åren i en slutrapport