2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2018-02-08

Styrelsemöte 30 januari 2018

Nu är protokollet underskrivet för styrelsemötet den 30/1 2018.

2018-02-08

Future Café om utmaningar

Temat för dagen var: "Hur kan vi utveckla relationer med stat och kommuner (via FINSAM) för att hantera komplexa utm…

2018-02-07

Chefsmöte för att öka samsyn mellan Arbetsförmedlingen, Malmö stad, Försäkringskassan och Region Skåne

8 chefer träffades under onsdagen i syfte att inventera och jobba fram aktiviteter(med utgångspunkt från vad som red…

2018-02-07

Exempel på organisering i insats

Tramadol Maria Malmö har organiserat sig så här för att lösa sina uppgifter.

2018-02-06

Styrgrupp Avanti

Idag hade Avanti sin första styrgrupp för året.