2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2018-02-06

REKO

REKO är en insats som startade 2017 med syfte att bygga upp en koordinatorfunktion inom psykiatrin i Malmö samtidigt…

2018-02-01

Samverkansanalys inom ramen för DUA-överenskommelsen

Det har kommit ut en rapport om samverkan, med en lärande ansats, utifrån den lokala DUA överenskommelsen som belys…

2018-01-31

Referensgruppen för Malmö stads projektplattform Etablera fler snabbare

FINSAM sitter med i referensgruppen för Malmö stads projektplattform Etablera fler snabbare. Idag träffades gruppen…

2018-01-25

Samtal om kommande ESF utlysningar

Under eftermiddagen så träffades olika intressenter kring ESF tillsammans med ESF handläggare och diskuterade komman…

2018-01-23

Styrgrupp CaMp

Idag hade CaMp styrgruppsmöte och diskuterade implementeringsfrågan.