2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2024-09-10

Stockholmskraften besöker Malmökraften

Malmökraften har under 2023 och 2024 jobbat för att sprida sina erfarenheter i Sverige vilket landat ner i att en St…

2024-09-09

LÖK gemensamma insatsers styrgrupp träffas

FINSAM i Malmö har under årets utsetts till ständig sekreterare för styrgruppen för LÖK gemensamma insatser. Idag ha…

2024-09-03

Höstens första styrelsemöte FINSAM i Malmö

Den 6 september har FINSAM i Malmö höstens första styrelsemöte. Följande står på dagordningen:

2024-09-03

Workshop kring normer och omedvetna fördomar

FINSAM i Malmö kommer tillsammans med Arbetsmarknadsavdelningen på Malmö stad, Lunds universitet och Norm consulting…

2024-09-03

Höstens första styrgrupp FRAM

Höstens första styrgrupp på FRAM har följande dagordning