2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2024-08-28

Styrgrupp Malmökraften - första för hösten

Styrgrupp Malmökraften träffades idag med följande dagordning.

2024-08-27

Tjänsteinnovation i välfärden - vinster och utmaningar FINSAM Landskrona Svalöv

Samordningsförbundet FINSAM Landskrona Svalöv bjöd idag in till samtal om tjänsteinnovation i välfärden.

2024-08-23

Implementeringsstrategi och metodmanual för Malmökraften och lokala/regionala Kraftverksamheter

PwC har under året haft i uppdrag att ta fram en implementeringsstrategi och metodmanual för Malmökraften och lokala…

2024-08-22

Administrativt stöd vid arbetet med LÖK gemensamma insatser

Lokal överenskommelse (LÖK) gemensamma insatser har utsett FINSAM som ständig sekreterare och alla deltagande organi…

2024-08-21

Implementeringssamtalen fortsätter kring Malmökraften

Idag fortsatte samtalen kring möjligheterna att implementera Malmökraften 2025 mellan alla deltagande organisationer…