2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2024-08-20

AI Sweden och Innovation Skåne möter Malmö och Skåne Nordost

Som en del av det verksamhetsuppdrag FINSAM i Malmö har kring AI under 2024 har en omvärldsbevakning lett till dagen…

2024-08-16

Samtal kring utveckling av inskrivning av legitimationsyrken på Arbetsförmedlingen

FINSAM i Malmö har pratat med en digital coach på Arbetsförmedlingen om möjligheten att utveckla inskrivning av leg…

2024-08-16

Uppföljning behovsanalys

Arbetet med uppföljning av den behovsanalys som gjordes den 5 juni fortsatte idag genom samtal med Arbetsförmedlinge…

2024-07-11

Sommar på FINSAM i Malmö

Under sommaren kommer FINSAM i Malmö vara öppet följande tider.

2024-07-03

Effektivare processer med hjälp av AI

Arbetsförmedlingen funderar tillsammans med FINSAM i Malmö om möjligheter till effektivare processer med hjälp av AI…