2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2018-03-16

Utvärdering av föreläsning kring neuropsykiatriska funktionshinder

Den 2 mars föreläste Elisabeth Fernell om neuropsykiatriska funktionshinder inför cirka 100 personer. Nu har utvärde…

2018-03-16

Detta händer på REKO

Enkla och direkta kontaktvägar mellan rehab koordinator och kontaktpersonen på Försäkringskassan underlättar arbetet…

2018-03-16

Seminarium om Unga Vuxna är fullsatt

Den 24/4 kommer Unga Vuxna verksamheten i Malmö presentera sig på stadshuset i Malmö. Detta seminarium är fullbokat.

2018-03-16

Att behandla trauma i exil

På invigningen av Avanti presenterade Anette Carnemalm hur det är att behandla trauma i exil

2018-03-15

Utrikesfödda kvinnors etablering på agendan

Internationella kvinnor samordnad handlingsplan uppmärksammas.