2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2019-02-22

Styrelsen i samordningsförbundet har haft sammanträde

Beslut om inriktning för förbundet 2019-2022, uppföljning av tertial 3 2018 och omfördelning av resurser på Avanti v…

2019-02-21

Arbetet med effektutvärdering via ISF inleds

Malmökraften kommer utvärderas av Inspektionen för socialförsäkringen, ISF

2019-02-20

Regionråd besöker FINSAM i MAlmö

Idag hade vi besök från Region Skånes högsta politiska ledning

2019-02-18

Chefsnätverk träffas i FINSAM

I två år har FINSAM tillhandahållit en arena för höga chefer i medlemsorganisationerna att träffas.

2019-02-15

Styrgruppsmöte Malmökraften

Idag hade Malmökraften styrgruppsmöte