2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2019-02-13

Styrelsemöte FINSAM i MAlmö

Idag har styrelsen i FINSAM sitt första styrelsemöte för året och den nya mandatperioden.

2019-02-12

Arbetet med REKO överenskommelsen startar

Arbetet med REKO överenskommelsen mellan Försäkringskassan och Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg startade idag.

2019-02-11

Styrgrupp på Avanti

Idag har Avanti styrgruppsmöte.

2019-02-08

DUA nyanlända jobbar med gemensamma processer

Idag träffades styrgruppen och arbetsgruppen för gemensamma processer inom DUA nyanlända.

2019-02-07

Samverkan är ingen picknick och ändå är den ofta helt nödvändig.

Den svåra konsten att samarbeta är ett kapitel i handboken "Att möjliggöra en sammanhållen vårdHandbok för samarbete…